
Дизеловите автомобили в Германия ще бъдат забранявани в градове с високо замърсяване на въздуха, ако управата им реши това. Това постанови германският Федерален административен съд в Лайпциг току-що. Съдът разреши управите на градовете в страната да прибягват до тази мярка. Управите пък са задължени да приемат спешни мерки за намаляване на високите стойности на вредни газове, тъй като има европейски закон за нормите, а той е с предимство пред местните закони. Затова е вероятно повечето големи градове да наложат забраната. Очаква се Берлин да е един от първите. Тъй като Мюнхен пък е с най-високо замърсяване, най-вероятно и там собствениците на стари дизелови автомобили ще се сблъскат с подобна забрана. Съдът в Лайпциг трябваше да се произнесе по дело, заведено от управите на Дюселдорф и Щутгарт срещу постановление на техните административни съдилища, което ги задължаваше да спрат дизеловите коли от движение. С решението си съдът в Лайпциг потвърждава присъдата на колегите си в Дюселдорф и Щутгарт, като думата му има тежест във федерален мащаб. Тя означава, че всеки град е свободен да въвежда такива строги мерки, без да се налага да се приема общ закон на федерално ниво.Юристите смятат, че най-ефективна и бърза мярка за намаляване на замърсяването на въздуха е именно спирането на дизеловите автомобили.
Забраната обаче си остава автономно решение на всеки град и може да се прилага по тяхно усмотрение. Тя може да важи само за определено време от деня или пък отделни дни, само за отделни участъци в града и може и да се отменя, ако замърсяването падне до постановените от ЕС норми.Градовете от своя страна настояват да се въведе синя зона за автомобили, които не замърсяват. Със син стикер ще бъде указвано, че те имат достъп до целия град.В Германия има милиони дизелови автомобили. Очаква се техните собственици да понесат големи загуби заради обезценяването на колите им. Също така десетки съюзи на занаятчиите, търговците и икономически организации предупредиха, че доставчици, търговци и работници, ползващи служебни дизелови коли, може да останат без препитание, ако нямат достъп до клиентите си. За да се избегне такъв сценарий, се допуска градовете да правят изключения от забраната именно за такива случаи.
Ако ви е харесала публикацията,ще Ви бъдем благодарни да я СПОДЕЛИТЕ!